$$$$ بوي ياس$$$$


 
 
کشف نقش زردچوبه در کاهش سرطان ريه به رهبري دانشمند ايراني
 

محققان به سرپرستي دکتر افشين دولتي طي پژوهشي نشان دادند که کورکومين مي‌تواند در کاهش روند پيشرفت سرطان مزوتليوما که در ديواره ريه گسترش پيدا مي‌کند موثر باشد؛ کورکومين (ترکيبي فنلي)، ماده موثر زردچوبه است که خواص ضد التهابي دارد.

 مزوتليوما يک تومور خوش‌خيم (غيرسرطاني) يا بدخيم (سرطاني) است که پوشش داخلي قفسه سينه يا شکم را درگير مي‌کند. مزوتليوما بسيار آرام پيشرفت مي‌کند و از زمان تشکيل سلول‌هاي سرطاني تا بروز علايم گاهي بيش از 10 سال به طول مي‌انجامد.

 محققان دريافتند که کورکومين و پپتيدهاي"PIAS3"، سطوح"PIAS3" را افزايش مي‌دهدکه در نتيجه آن فعاليت "STAT3" سرکوب شده و نهايتا باعث مرگ سلول‌هاي مزوتليمايي مي‌شود.

 علاوه بر اين يافته‌هاي اين تحقيق اثبات مي‌کند که "PIAS3" مي‌تواند به عنوان نشانگر پيش‌بيني مزوتليما به کار رود چرا که تومورهاي اين بيماري همواره به طور پايدار و شيوه‌اي قابل پيش بيني پيشرفت نمي‌کنند و به همين علت اين ماده مي‌تواند نشانگر خوبي باشد.

 به گفته محققان، بيان "PIAS3" به طور مثبتي شانس زنده ماندن بيماران مبتلا به مزوتليما را تحت تاثير قرار مي‌دهد و بنابراين تمام تلاش‌ها بر اين است که درمان‌هاي مربوطه بر اين ماده متمرکز شوند تا راه‌هاي ساده و موثرتري را با کمک آنالوگ‌هاي قابل جذب کورکومين و پپپتيدهاي "PIAS3" براي افزايش سطوح درون سلولي"PIAS3" بررسي کرد.

 اين پژوهش در مجله Clinical Cancer Research منتشر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 10 آبان 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com