$$$$ بوي ياس$$$$


وقتی صحبت از زبان و ادبیات به میان می‌آید، همه چیز در دنیای دیگری قرار می‌گیرد. در دنیای زبان و ادبیات پارسی، نگران این نیستیم که برچسبی از جنس جهان سوم بر پیشانی گربه خاورمیانه بچسبد. من نمی‌گویم، گوته می‌گوید، جهان می‌گوید.... برچسب جهان سوم نمی‌چسبد، ولی برچسب «در حال توسعه» می‌چسبد.

زبان فارسی

نه فقط برای زبان پارسی، برای همه زبان ها. زبان، در حال توسعه‌ای همیشگی است. توسعه‌ای حساس که کوچکترین اتفاق‌ها می‌توانند سرنوشت ساز باشند. توسعه‌ای عجیب، توسعه‌ای که اگر از جهت معکوس خود حرکت کند؛ به ریشه زبان می‌رسد و اگر به پیش برود، به سمت آسودگی و آسانی. جایی که حداکثرِ صرفه‌جویی در زمان می‌شود. سرعت و زمان در دنیای امروز حرف اول را می‌زنند. در گذر زمان که مسابقه‌ای را ماند، به کجا پیش می‌رویم؟ زبان را در کجاوه‌ای به رنگ هستی حمل می‌کنیم یا در کجاوه‌ای به رنگ عدم؟ سؤال‌هایی مکرر ذهن را درگیر می‌کند که جواب‌هایی قانع‌کننده و در عین حال متضاد دارند. برای نمونه، بیایید اجازه دهیم زبان به جلو توسعه پیدا کند. مگر انسان زندگی نمی‌کند تا به آسانی برسد؟ مگر انسان به یک آرامش نامیرا احتیاج ندارد؟ اجازه دهیم زبان به عقب برود.... مگر نقطه قوت زبان ما، زمان‌های گذشته نیست؟ مگر ما به تاریخ ادبیات خود نمی‌بالیم؟ بیایید آن تاریخ را زنده کنیم... و اینگونه می‌شود که چند خط از تراوشات قلم و ذهن، جمع‌کننده اضداد می‌شود. اضدادی که در نهایت باید یکی را بر دیگری ترجیح داد. شاید ما اجازه دادیم زبان بی‌هیچ گونه مرزی، به جلو توسعه یابد. نیما و حافظ زمانه کجا هستند؟ نیما و حافظ در این توسعه پرسرعت جا ماندند؟ و دور از لطف هم نماند زحمات پیشتازان دوران.... قلم کوبنده دکتر شفیعی کدکنی و قلم سبز و جاودان استاد محمود دولت آبادی....

نیاز انسان برای بی‌نیازی، عامل قدم‌های بزرگ و کوچک وی در علم و زندگی است و این تلاش برای آسودگی در زبان‌ها هم وارد شده است. همانگونه که زبان پارسی واژگان دخیلی از زبان‌های عربی ، فرانسوی و انگلیسی دارد، این زبان‌ها هم از واژگان پارسی قرض‌هایی گرفته‌اند که واژه پردیس در زبان انگلیسی، می‌تواند درصدر این فهرست قرار گیرد. این داد و ستد‌ها را می‌توان قدم اول برای آسانی زبان دانست. آسانی و آسودگی که به ریشه و هویت زبان آسیب نمی‌زند و البته اگر به قصد نابودی زبان انجام نگیرد. داد و ستدی در حوزه الفبای خودمان، نه اجبار برای تطابق با الفبای دیگران. در دنیای امروز تقریباً هفت هزار زبان وجود دارد. هفت هزار راه برای ارتباط و ابراز عشق و خشم و مقاومت. آمار نشان می‌دهد تا پایان قرن 21، تنها 3000 از این زبان‌ها باقی خواهد ماند. نشنال جئوگرافیک در گزارشی اعلام کرده که در هر 14 روز، یکی از زبان‌های دنیا از بین می‌رود و سؤالی که ذهن را درگیر می‌کند این است که چرا؟ در کشور ما هم زبان‌های متعددی رواج دارند؛ از پارسی روان خودمان تا عربی و ترکمنی و.... برای نمونه زبان زازاکی؛ شاید تا به حال نام آن را هم نشنیده باشیم. از زبان‌های شمال غربی ایران است و در شرق آناتولی کشور ترکیه نیز صحبت می‌شود. این زبان به زبان‌های گیلکی و کرانه دریای خزر نزدیک است؛ بجز زبان زازاکی، گویش‌های دیگری از جمله گورایی هم وجود دارند که در حال نابودی هستند. گویشوران آنها را ترک می‌گویند و شاید یکی از دلایل آن، مهاجرت باشد.

 فراهم شدن امکانات رفاهی و اجتماعی فراوان در کلانشهر‌هایی مثل تهران، سبب می‌شود تا مهاجرت به این کلانشهر‌ها زیاد شود. این وضع توازن عمومی جامعه را به هم می‌زند و در نهایت به ضرر هر دو طرف تمام می‌شود. هم جامعه مهاجرپذیر و هم جامعه مهاجر. این موضوعی است که سال‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و تقریباً دو سال پیش بود که فرماندار تهران اذعان داشت توسعه‌ای که باید در ابعاد مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در کشور ایجاد شود به شکل کاریکاتوری تبیین شد و از توسعه عمومی کشور غفلت شد. در دنیای امروزی زبان و ادبیات، ژیروسکوپی نیاز است. ژیروسکوپی که جهت توسعه زبان ما را حفظ کند و آن را پایا نگه دارد. پایا به گونه‌ای که نه به سِره خالص روی آوریم و گل سرخ را هووَخشترَه بنامیم و نه به گونه‌ای که زبان چَت گونه را وارد زندگی کنیم و کالبد و جان زبانمان را ترور کنیم. علاوه بر دخالت ژیروسکوپ، یک تلنگر عظیمی هم به نیما‌ها و حافظ‌های زمانه احتیاج است. تلنگری برای بیداری، تلنگری برای حفظ پارسی کهنه و آفرینش پارسی نوین، نوین‌تر از همیشه.  خوشا به حال زبان دل، که جاودانه می‌ماند. زبانی که کار هیچ کیمیاگری به آن نمی‌افتاد. زبانی که در وجود طلاست و طلا خواهد ماند؛ و چه زیبا گفت مولانا در دفتر اول مثنوی معنوی:

ای بسا هندو و ترک همزبان / ای بسا دو ترک چون بیگانگان

پس زبان محرمی خود دیگرست/ همدلی از همزبانی بهترست

غیرنطق و غیر ایما و سجل/ صد هزاران ترجمان خیزد ز دل

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در وسط کویر داغ و سوزان دبی ناگهان با باغی پر از گل، رنگ و عطر گیاهان خوشبو مواجه می شوید. برای لحظه ای این تصور به سراغتان می آید که در یک مکان استوایی خوش آب و هوا و سرسبز هستید، اما باور کنید اینجا شهر صحراها در وسط کویر است که در دل آن و زیر این آفتاب سوزان، باغی پر از گل ساخته اند. خود را به دست زیبایی ها بسپارید و همراه با ما قدم زدن میان گل ها را آغاز کنید.

بزرگترین باغ گل دنیا در دبی با نام باغ معجزه (  Miracle garden dubai ) همزمان با ۱۴ فوریه ( روز عشق ) سال ۲۰۱۶ به روی عموم بازگشایی و بعد از آن موفق به کسب جایزه ی بهترین باغ سال شد و توانست نام خود را به عنوان بزرگترین باغ گل دنیا به ثبت برساند. این باغ در وسط بیابان های خشک و بایر امارات بنا شده و از این نظر با سایر باغ های گل جهان تفاوت دارد.

 این باغ گل 72000مترمربع مساحت دارد وبالغ بر 45 میلیون شاخه گل در آن است. البته باید توجه داشته باشید که هر سال تعداد این گل ها کمی تغییر می کند زیرا همه ساله در فصل تابستان باغ گل تعطیل شده و به بازسازی و گل کاری مجدد در آن می پردازند.

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گیاه اقاقیا برای درمان ترش کردن معده، تحریک جریان صفرا، پاکسازی دستگاه گوارش، سرفه، گلو درد، کاهش استرس، اثرات آرامبخش و ... کاربرد دارد.

اقاقیا

در این روزهای زیبای بهاری از هر کوچه ای که رد می شوید با بوی خوش گیاهی زیبا و دل انگیز به نام اقاقیا مواجه می شوید؛ که علاوه بر زیبایی و لطافت دارای خواص متعدد و بی شماری برای سلامتی شما است. گیاه اقاقیا با نام علمی Robinia pseudoacacia یکی از گیاهانی است که در مناطق متعدد زمین رشد می کند و کشور ایران نیز یکی از این مناطق است.

گل‌های این گیاه خواص ضد اسپاسم، معطر، ادرارآور، نرم کننده و ملین دارند و به دلیل دارا بودن ترکیبات بنزوآلدهیدی، ضدتومور می باشند. قسمت‌های قابل خوردن این گیاه شامل دانه ها، گل‌ها و ریشه گیاه می باشد. دانه ها بعد از حرارت دیدن، حالت اسیدی خود را از دست می دهند و قابل خوردن می شوند. گل‌های گیاه نیز بعد از جوشاندن به صورت مربا قابل استفاده هستند. این گل‌های زیبا بعد از خشک شدن نیز می توانند به عنوان دمنوش استفاده شوند.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در طب سنتی مانند طب جدید تعادل در مصرف مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. مانند خیلی از مواد غذایی، اگر چای سیاه را به درستی مصرف نکنیم مشکلات فراوانی را برای بخش های مختلف بدن به وجود خواهد آورد.

چای

نوشیدن چای چه موقع خطرناک است؟

مصرف هرگونه مواد خوراکی اگر به اندازه کافی و معقول باشد نه تنها خطری برای بدن ندارد بلکه مفید نیز است


 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ترکیب سه گیاه بومی ایرانی، آفریقایی و چینی باعث شکل گیری یک نوشیدنی صد درصد شرقی شده است که می‌تواند جریان شادی را در ذهن‌های افسرده و روان‌های خسته جاری کند.

دم کرده گل سرخ

سال‌های زیادی از زمانی که مردم جامعه برای درمان بیماری‌هایشان به گیاهان سنتی روی می‌آوردند نگذشته است، زمانی که مادربزرگ‌ها برای درمان سرماخوردگی جوشانده دم می‌کردند یا برای شادابی و نشاط از دمنوش‌های گیاهی استفاده می‌شد. هرچند در سال‌های اخیر طب سنتی مورد بی مهری برخی قرار گرفت اما نباید فراموش کرد هنوز هم می‌توان برخی از بیماری‌ها را با مصرف گیاهان دارویی و بدون کمترین عوارضی درمان کرد، به همین جهت در ادامه ویژگی‌های نوشیدنی نشاط آوری را می‌خوانید که برای جامعه پراسترس ایران حکم آب روی آتش را دارد.

نوشیدنی شادی‌آور با گل سرخ ایرانی به جنگ افسردگی می‌رود

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آلرژی یک استعداد ژنتیکی است که فرد نسبت به برخی عوامل بی‌ضرر محیطی مانند گرده گیاهان و گرد و خاک واکنش نشان می‌دهد. رینیت آلرژیک یا آلرژی بینی یکی از انواع این آلرژی هاست. میزان شیوع رینیت آلرژیک در بزرگسالان حدود 10 تا 30 درصد و در کودکان 40 درصد است.

آلرژی بینی

متاسفانه به دلیل عوامل محیطی مانند صنعتی شدن جوامع و افزایش آلودگی هوا، آمار مبتلایان به رینیت آلرژیک در حال افزایش است. این بیماری می‌تواند خفیف یا شدید باشد و افراد می توانند این علائم را به صورت متناوب یا دائمی تجربه کنند.

علائم آلرژی بینی

علایم رینیت آلرژیک شامل حملات مکرر عطسه، خارش و آبریزش بینی، گرفتگی بینی و اشک ‌ریزش است.

خارش علامتی است که بیش از همه مطرح‌کننده وجود آلرژیک می باشد. البته نه تنها در بینی، بلکه در کام، حلق، چشم و گوش‌ها نیز خارش وجود دارد.

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مکمل غذایی رویال ژلی فوراور،غذای ملکه زنبور عسل و مکمل غذایی ضد استرس،تعادل هورمون ها، زیبایی سینه ها و انرژی بخش بدن:
مشخص شده است که ژل سلطنتی رویال به ملکه زنبور عسل حیاتی فوق العاده می بخشد که نه فقط وی را قادر می سازد که هر روز هزاران تخم بگذارد،بلکه طول عمر آن را 30 برابر زنبورهایی می سازد که از این ماده تغذیه نکرده اند.زیست شناسان و پرورش دهندگان زنبور عسل مطالاعات زیادی انجام داده اند که ببینند آیا این فرآورده که برای ملکه زنبور عسل چنین فوائدی گسترده ای دارد،برای انسان هم نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!
یک ترشح شیری است که از غدد حلق زنبور عسل نشات می گیرد. این غذای ویژه ملکه زنبور عسل در طول زندگی پر ثمرش است و او را قادر می سازد تا روزانه ۳۰۰۰ تخم در طول دوره ۶ ساله زندگیش بگذارد.زنبورهای کارگر از عسل طبیعی تغذیه می کنند که فقط بین ۴ تا ۶ هفته عمر می کنند.

آنها دریافتند که این محصول اثراتی عالی در سرزندگی و تندرستی انسانها نیز دارد.ملکه زنبور عسل هفته اول زندگی به 2000 برابر زن اولیه خود افزایش می یابد و در همان مدت زمان طول آن هم دو برابر می شود و سریعتر از زنبورهای عسل نر به بلوغ می رسد.زمانی که زنبور لاروی که قرار است ملکه زنبورها شود،انتخاب شد،تنها این لارو می تواند از ژل سلطنتی تغذیه کند،غذایی که استقامت،سرزندگی و طول عمر زیادی را برای لارو (زنبور منتخب برای ملکه شدن) به همراه خواهد داشت.

ژل سلطنتی ملکه زنبور عسل یک ماده شیری و ژلاتین مانند است که توسط ...

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یکی از مهم‌ترین ضروریات زندگی توجه به سلامت روان است. غم و افسردگی می‌تواند وضعیت بدن را تحت تأثیر قرار دهد. در این مطلب راهکار طب سنتی را برای درمان و کنترل این بیماری با هم می خوانیم...

افسردگی

افسردگی چیست؟

افسردگی بیماری ای است که در آن خلق فرد غمگین است و علاقه‌اش را به کارهایی که قبلا انجام می‌داده  از دست می‌دهد. همچنین عملکرد روزانه‌اش مختل می‌شود و این شرایط حداقل به مدت 2 هفته ادامه پیدا می‌کند.

کاهش انرژی تغییراتی در میزان خواب و اشتها، بیقراری و اضطراب، فقدان قدرت تصمیم گیری، احساس بی ارزشی، عذاب وجدان، ناامیدی، فکر آسیب به خود  یا خودکشی نیز در فرد افسرده وجود دارد.

در طب سنتی گفته می شود که عواملی خارجی یا داخلی وجود دارند که در ساختار اخلاط و مزاج ما دخالت می‌کنند و موجب نگهداری سلامت یا از بین رفتن سلامت ما می‌شوند.

در واقع بدن انسان از سه بخش تشکیل شده است که عبارت است از یک بخش شامل اعضای صلب و فشرده بدن، یک بخش مایع و سیال که اخلاطند و یک بخش بسیار لطیف و بخارگونه که روح طبی نام دارد.

گیاهانی همچون زعفران و اسطوخودوس می‌توانند مغز و قلب را تقویت کرده و حالات روحی فرد را تسکین بخشند اما تا زمانی که عامل این بیماری در فرد درمان نشود این درمان‌‌ها به تنهایی جوابگو نخواهد بود

بخش مهمی از تقویت جسمانی و نفسانی ما وابسته به تربیت روح ما دارد.

چیزهای لطیف هم مناسب روح بوده و هم تقویت کننده آن است. (البته این روح جدا از روحی است که در قرآن و روایات آمده است) و در تقویت قوای نفسانی می‌توان از امور غیرخوراکی استفاده کرد.

روحیات یک فرد همچون حسد و کینه می‌تواند بر بدن اثرگذار باشد. حکیم‌ جرجانی می‌گوید: حالت روحی، بیماری‌های جسمی را ایجاد می‌کند. مثلاً بیماری زخم معده در بسیاری از موارد ناشی از حالات روحی است و کسی که این بیماری را دارد تا زمانی که حالات روحی خود را درمان نکند هرگز نمی‌تواند با کمک دارو بهبود پیدا کند.

جسم و روح به یکدیگر وابسته هستند بیماری‌های جسمی نیز می‌توانند مشکلات روحی را ایجاد کنند. مثلاً کسی که یبوست دارد و روده‌اش درست کار نمی‌کند دچار مشکلات افسردگی می‌شود که باید برای درمان افسردگی این فرد ابتدا مشکل جسمی او را برطرف کرد.

ابن‌سینا در قانون می‌فرماید همان گونه که کبد مرکز اخلاط است، قلب کانون تولید ارواح (روح طبی) است.

یکی از مهمترین چیزهایی که قلب را تقویت می‌کند، استفاده از بوهای خوش است. بقراط می‌فرماید: اگر خواستیم بیماری را از غذا منع کنیم یا مصرف غذا را در فرد کم کنیم، می‌توانیم به او بوهای خوش برسانیم و آن را به این وسیله تقویت کنیم.

گلاب بسیار مقوی قلب و سیستم عصبی است. بهتر است که در محیط اسپری شود. همچنین بوهای معتدل مثل مریم و نرجس برای تقویت قوا بسیار مفید است. باید گفت که بوی خیار و لیمو مقوی قوای نفسانی و قوای مغزی است.

غذاهای برطرف‌کننده غم اندوه

از دیدگاه طب سنتی برخی از غذاها برای رفع غم و اندوه، افسردگی و وسواس بسیار مفید است؛ مانند: گوشت گوسفند زرده تخم‌مرغ نیم‌برشت (عسلی) شیر فرنی شیربرنج سوپ جو، بوییدن و خوردن سیب مخصوصاً سیب گلاب، دمنوش "به"، شربت تخم بالنگو همراه با گلاب و زعفران، مصرف دمنوش استخودوس بسیار خوب است.

گیاهانی همچون زعفران و اسطوخودوس می‌توانند مغز و قلب را تقویت کرده و حالات روحی فرد را تسکین بخشند اما تا زمانی که عامل این بیماری در فرد درمان نشود این درمان‌‌ها به تنهایی جوابگو نخواهد بود.

یکسری میوه‌ها و گیاهان وجود دارند که در کنار درمان بیماری می‌توانند کمک کننده باشد. ساده‌ترین آن‌ها «سیب» است بو کردن سیب شادی‌آفرین است. همچنین میوه «به» به تقویت قلب مغز و حالات روحی کمک می‌کند؛ «سیب و به» را رنده و خشک کرده و به عنوان چای دم کنید؛ این کار به تقویت اعصاب و کاهش افسردگی کمک کند.


منابع:

معرفی غذاهای رفع‌کننده افسردگی، وسواس و غم و اندوه تسنیم مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی 94

دَم نوش «سیب و به» موثر در کاهش افسردگی فارس نعمت‌الله مسعودی متخصص طب سنتی 96

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در طب سنتی و طب اسلامی برای درمان سرد مزاجی و تقویت قوای جنسی توصیه های فراوانی وجود دارد. خوردن خوراکی هایی نظیر کشمش، مویز، نارگیل برای درمان سردمزاجی بسیار مفید هستند.

گیاهان دارویی

در حدیثی از امام صادق علیه‌السّلام آمده است: «ناشتا کشمش خوردن باعث روییدن گوشت و محکمی استخوان و نازکی پوست و تقویت نیروی جنسی می‌شود.» همچنین می‌فرمایند: «خربزه بخورید؛ چرا که در آن، ده ویژگی است: پیه زمین  است؛ نه دردی در آن هست و نه فسادی؛ خوراک است؛ آب است؛ میوه است؛ سبزی خوش است؛ شست‌وشو دهنده است؛ خورش است؛ توان جنسی را می‌افزاید؛ مثانه را می‌شوید؛ و ادرارآور است.»...

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 30 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

صدای یک پرواز

فرود یک فرشته

آغاز یک معراج

و شروع یک زندگی

تولدت مبارک

 

 

..

.

...

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

امشب اندوه تو بیش از همه شب شد یارم

وای از این حال پریشان که من امشب دارم...

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خوشبختی

از نگاهِ هرکسی، 

معنایی متفاوت دارد.

اما از نظر من

آدم‌هایی خوشبختند که 

عشق به موقع به سراغشان بیاید ...

سیمین دانشور

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

تکرارِ نقشِ کهنه‌ی خود در لباس نو

بازیگریم! حوصله‌ی شرح قصه نیست...

#فاضل_نظری

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

از همین میترسم که به کسی یا چیزی عادت کنی

اون وقت اون کس یا اون چیز قالت بذاره .

اون موقع دیگه هیجی برات باقی نمیمونه . میفهمی چی میخوام بگم ؟

...از کسایی که میزارن میرن خوشم نمیاد

واسه همینم اول از همه خودم میرم اینجوری خاطر جمع تره !

خداحافظ گاری کوپر - رومن گاری

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نمی توانید در یک زمان

هم عاقل باشید 

و هم عاشق ...

# باب دیلن

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
من به غمگین ترین حالت ممکن شادم
 
تو به آشوب دلم ثانیه ای فکر نکن...
 
#حسین_نعمتی
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
من اهل دوست داشتنم
 
تو اهل کجایی؟

مهدی اخوان ثالث
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
تمام اتفاقات روی کره ی زمین ،دلیل می خواهد جانم...
 
از صبح که چشمانت را باز میکنی تا شب که روی هم میگذاریشان 
 
باید دلیل داشته باشی ...
 
باور کن باید یک نفر باشد ،که زندگی ات را به جریان بیندازد ...
 
یک نفر که حدفاصل مبدا و مقصدهایش ،دلش برایت هزار راه برود !
 
بدون آن زندگی یعنی روزمرگی
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

چقدر خوب است کسی بی دلیل تورادوست داشته باشد

وهنگامی که از او میپرسی چرا من را دوس داری ؟!

در جواب بگوید به خدا نمیدانم چرا

اما این را میدانم که وقتی نباشی اصلا خوب نیستم!!

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
تو را گم می كنم هر روز و پیدا می كنم هر شب 
 
بدین سان خواب ها را با تو زیبا می كنم هر شب
 
محمدعلی بهمنی
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 - بانوی ماه ,رستا  ,الف س گلسا ,مژده ,


تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم 

تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم 

برای اشکی که خشک شد و هيچ وقت نريخت 

لبخندی که محو شد و هيچ گاه نشکفت دوست می دارم

تو را به خاطر خاطره ها دوست می دارم 

برای پشت کردن به آرزوهای محال 

به خاطر نابودی توهم و خيال دوست می دارم 

تو را برای دوست داشتن دوست می دارم 

تو را به جای همه کسانی که نديده ام دوست می دارم 

تو را برای لبخند تلخ لحظه ها 

پرواز شيرين خا طره ها دوست می دارم

تو را به اندازه ی همه ی کسانی که نخواهم ديد دوست می دارم 

اندازه قطرات باران، اندازه ی ستاره های آسمان دوست می دارم 

تو را به اندازه خودت، اندازه آن قلب پاکت دوست می دارم 

تو را برای دوست داشتن دوست می دارم 

تو را به جای همه ی کسانی که نمی شناخته ام... دوست می دارم 

تو را به جای همه ی روزگارانی که نمی زيسته ام... دوست می دارم 

تو را به خاطر دوست داشتن... دوست می دارم 

تو را به جای تمام کسانی که دوست نمی دارم... دوست می دارم

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 9 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سالنامه و تقويم حجامت 96

تقويم حجامت لايه باز 96 طرح سلامت1

توصيه‌هاي قبل از حجامت :

1. با شکم گرسنه و سير حجامت نکنيد.
2. دوازده ساعت قبل از حجامت سيگار نکشيد.
3. يک ساعت قبل از حجامت انار يا شربت آب انار ميل کنيد تا از غلظت خون کاسته شود. همچين مي‌توانيد عسل، ماء الشعير يا مايعات فراوان بنوشيد.
4. در وقت حجامت انگشتر عقيق به دست نداشته باشيد.
5. از با تجربه بودن شخصي که مي خواهد شما را حجامت کند اطمينان داشته باشيد.
6. قبل از انجام حجامت حتماً عينک از روي چشم برداشته شود.
امام رضا ( ع ) فرمودند: «بايد حجامت کردن بعد از خوردن غذا صورت گيرد، چونکه وقتي انسان سير شد، سپس حجامت کرد، خون جمع شده و بيماري خارج مي گردد و اگر با شکم گرسنه کسي حجامت کند، خون خارج مي شود ولي بيماري ( در بدن ) باقي مي ماند.»

روش انجام حجامت چگونه است؟

پس ازمعاينه و اخذ شرح حال از بيمارموضعي که براي حجامت تعيين شده است ضدعفوني  گشته سپس با ليوان حجامت که بصورت يکبارمصرف ساخته شده به مدت چند دقيقه بادکش مي شود، بعد ازايجاد انبساط چند خراش سطحي ايجاد مي گردد، آنگاه به تناسب وضعيت جسمي، باليني وعروقي بيماردرسه الي پنج مرحله از وي خون گرفته مي شود. اين عمليات مجموعا در مدت حدود 20 دقيقه انجام مي شود که خون گرفنه شده حداکثر به  50تا70 سي سي بالغ مي گردد. درحجامت خشک مرحله خونگيري انجام نمي شود.

مقدار مناسب براي کشيدن شدن پوست به درون ظرف مکش به ميزان 1 تا 1?5 سانتي متر از بالاترين حد گنبد پوست مکيده شده تا لبه ظرف مکش است. براي آماده سازي بهتر موضع حجامت ـ جهت حصول نتيجه بهتر از حجامت نوع خشک يا تر ـ مي توان موضع حجامت را با روغن زيتون، روغن سياهدانه و يا گل بنفشه چرب نمود.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com